Felmeddelande vid signering

Om du får ett felmeddelande när du ska signera i våra e-tjänster kan det bero på flera saker. Problemen uppstår framförallt i webbläsaren Chrome och i vissa fall webbläsaren Safari och beror på webbläsarens säkerhetsuppdateringar.

Använder du någon av Apples produkter, t ex Safari?

Om du har inställningen Spåra inte mellan webbplatser går det inte att signera. Du behöver då ändra inställningarna i Safari och starta om webläsaren. Lär mer här

Använder du Google Chrome?

Om du surfar privat/inkognito finns en inställning som inte medger tredjeparts kakor. Det är den inställningen som ibland hamnar även i den öppna webbläsaren. För att ändra inställningen läs mer här

Om det ändå inte fungerar

Vår rekommendation till användare som har problem med signering är att i nuläget att testa en annan webbläsare till exempel EDGE eller Firefox. Vi återkommer med mer info när detta är helt löst.

 

Foto, Kelly Sikkema, unsplash.com