Viktig information - Våra digitala tjänster är öppnade
Våra digitala tjänster är återigen i drift och du som medlem ska kunna logga in på Mina sidor, Mitt medlemskap och kunna ansöka om medlemskap.
Som vi tidigare informerat om har samtliga digitala tjänster för alla a-kassor varit stängda sedan fredag den 2 december på grund av ett misstänkt försök till dataintrång. A-kassorna, vår driftleverantör och branschexperter har sedan dess arbetat tillsammans för att lösa den uppkomna situationen. Vi har nu äntligen kunnat starta upp våra digitala tjänster på nytt vilket möjliggör för er att logga in på Mina sidor och för oss att arbeta med era ärenden.
Information om utbetalningar och tidrapporter
Vad gäller utbetalningar så kommer en extra utbetalning att ske på fredag den 9 december. Observera att denna utbetalning gäller för de medlemmar som hann deklarera sina tidrapporter innan Mina sidor stängdes ned fredag den 2 december.
För er som ännu inte har deklarerat era tidrapporter kommer en extra utbetalning att ske på tisdag den 13 december. För att få ersättningen 13 december behöver tidrapporten sändas in som senast torsdag den 8 december (23:59).
Vi beklagar de problem detta medför för dig som medlem i a-kassan och vi vill tacka för stor förståelse från er som vi har varit i kontakt med under de senaste dagarna.
Vänliga hälsningar
Ledarnas a-kassa
[Publicerat 7/12]