Felmeddelande vid signering
Om du får ett felmeddelande när du ska signera i våra e-tjänster kan det bland annat bero på webbläsarens säkerhetsuppdateringar. Problemen uppstår i webbläsaren Safari samt om du använder version 12 av iOS. För Chromeanvändare ska problematiken vara löst.
Använder du någon av Apples produkter, t ex Safari?
Du som använder en Iphone, Ipad eller Imac med version 12 av operativsystemet IOS, kan få felmeddelandet Cookie failure när du ska signera din ansökan om medlemskap eller dina tidrapporter i webbläsaren Safari.
Kontrollera om du har inställningen Spåra inte mellan webbplatser aktiverad. Du behöver då ändra inställningarna i Safari och starta om webläsaren. Läs mer här
Använder du Google Chrome?
För användare av Google chrome ska signeringsproblematiken förhoppningsvis vara löst. Om det inte fungerar kan du kontrollera följande.
Om du surfar privat/inkognito finns en inställning som inte medger tredjeparts kakor. Det är den inställningen som ibland hamnar även i den öppna webbläsaren. För att ändra inställningen läs mer här
Om det ändå inte fungerar
Vår rekommendation till användare som har problem med signering är att i nuläget att testa en annan webbläsare till exempel EDGE eller Firefox. Vi återkommer med mer info när detta är helt löst.
Foto, Kelly Sikkema, unsplash.com