Tekniska lösningar
Senaste nytt 2020-12-14
Angående inloggning på Mina sidor och Mitt medlemskap
Senaste versionen av Chrome, version 87, har en säkerhetsinställning som gör att du får ett meddelande om att informationen du skickar inte är säker när du loggar in med bankID/mobilt bankID. Du kan klicka på Skicka ändå så loggas du in. Du kan också välja att logga in med en annan webbläsare, vi rekommenderar Edge eller Firefox.
Våra drift- och tjänsteleverantörer arbetar för närvarande med att felsöka och åtgärda följande problem som kan uppstå i samband med inloggning och signering. På denna sida finns vägledning/enklare lösningar på kända problem.
Tillsvidare är rekommendationen att du:
- uppdaterar till version iOS 13 eller högre.
- testar att använda en annan webbläsare som till exempel Edge eller Firefox.
- testa att logga in ifrån en helt annan enhet.
Kontrollera följande i din webbläsare:
- inställningar i din webbläsare ska ha Godkänn tredje parts kakor markerat.
- webbhistorik och cache är rensade.
Om det ändå inte fungerar
En rekommendation från våra driftleverantörer till användare som har problem med signering är att i nuläget testa en annan webbläsare till exempel EDGE eller Firefox. Vi återkommer med mer info när detta är helt löst.
Vi rekommenderar också att du alltid har den senaste versionen av operativsystem på den enhet du använder, då äldre versioner inte alltid stöds av Mina sidor.
Foto, Markus Spiske, unsplash.com