Tekniska lösningar

Våra drift- och tjänsteleverantörer arbetar för närvarande med att felsöka och åtgärda följande problem som kan uppstå i samband med inloggning och signering. På denna sida finns vägledning/enklare lösningar på kända problem.

Inloggningsproblem iOS 12 eller äldre?

För närvarande kan det vara problem att logga in på Mina sidor för dig som använder iPhone eller iPad med operativsystemet iOS 12 eller äldre. Detta är ett problem som drabbar alla a-kassor.


Tillsvidare är rekommendationen att du:

  • uppdaterar till version iOS 13 eller högre.
  • testar att använda en annan webbläsare som till exempel Edge eller Firefox.
  • testa att logga in ifrån en helt annan enhet.

Kan inte signera tidrapport i Chrome?

Kontrollera följande i din webbläsare:

  • inställningar i din webbläsare ska ha Godkänn tredje parts kakor markerat.
  • webbhistorik och cache är rensade.

Felmeddelande "cookie failure"

Uppkommer vid signering av tidrapport i Apple/Safari webbläsare.

Test att:

Avmarkera inställningen Spåra inte mellan webbplatser:

Inställningar> Safari> Integritet och säkerhet> Avmarkera valet ”Spåra inte mellan webbplatser”.

Om det ändå inte fungerar

En rekommendation från våra driftleverantörer till användare som har problem med signering är att i nuläget testa en annan webbläsare till exempel EDGE eller Firefox. Vi återkommer med mer info när detta är helt löst.

Vi rekommenderar också att du alltid har den senaste versionen av operativsystem på den enhet du använder, då äldre versioner inte alltid stöds av Mina sidor.

 

Foto, Markus Spiske, unsplash.com