Tekniska lösningar

Senaste nytt

Problem med Freja eID Plus

Just nu kan du som använder Freja eID Plus få felmeddelande om cookie failure när du försöker signera på våra digitala tjänster. Problemet uppstår om du loggar in på Mina sidor från en mobil enhet. Vi hoppas att problemet med signering är löst inom kort och ber dig under tiden att i stället logga in via en dator. 

 


Våra drift- och tjänsteleverantörer arbetar för närvarande med att felsöka och åtgärda följande problem som kan uppstå i samband med inloggning och signering.

Inloggningsproblem iOS 12 eller äldre

Det kan vara problem att logga in på Mina sidor för dig som använder iPhone eller iPad med operativsystemet iOS 12 eller äldre. Detta är ett problem som drabbar alla a-kassor.


Tillsvidare är rekommendationen att du

  • uppdaterar till version iOS 13 eller högre.
  • provar att använda en annan webbläsare.
  • loggar in från en annan enhet.

Kan inte signera tidrapport i Chrome

Kontrollera i din webbläsare att

  • inställningar har Godkänn tredje parts kakor markerat.
  • webbhistorik och cache är rensade.

Felmeddelande Cookie failure

Uppkommer vid signering av tidrapport i webbläsare Apple/Safari.

Prova att avmarkera inställningen Spåra inte mellan webbplatser:

Inställningar> Safari> Integritet och säkerhet> Avmarkera valet Spåra inte mellan webbplatser.

Om det ändå inte fungerar

Våra driftleverantörer rekommenderar användare som har problem med signering att i nuläget prova en annan webbläsare. Vi återkommer med mer information när problemet är helt löst.

Du bör alltid har den senaste versionen av operativsystem på den enhet du använder, då äldre versioner inte alltid stöds av Mina sidor.

 

Foto, Markus Spiske, unsplash.com